fredag 5 oktober 2012

SOLEN SKINER TJOHOOOOO!!!

Vaknade av solen i morse. Den senaste tiden har det varit dåligt med sol både på morgonen och på dagen. Det har varit mest regn, regn och åter regn, grått och grått ute. Trist höstväder. Låg en stund kvar i sängen men det blev inte länge. Gick upp och satte på kaffet för att dricka en kaffetår efter att jag hade gjort färdigt i stallet. Det är så fridfullt att vara inne i stallet tidigt på morgonen. Bahli gnäggar alltid när hon hör att man kommer och det är så fridfullt att höra när dom äter i sina boxar. När dom har ätit färdigt sin frukost då ska dom gå ut till hagen.

Denna vecka har varit studier och arbete. Igår morse när jag gick upp frågade min man:
-Hur är det?
-Usch, vad trött jag är, svarade jag.
-Du får lägga dig en stund när du kommer hem, sa han.
-Nej, jag ska lägga mig tidigt i kväll istället.

Fast jag somnade i soffan en stund när jag kom hem. Detta brukar jag inte att göra. I regel har jag inte tid att koppla av så pass mycket så jag kan somna på soffan.

Tänk er känslan av att påsarna under ögonen känns som om dom är nere vid knäna. TRÖTT!! Detta är jordens dragningskraft allt ska dras ner. Även påsarna under ögonen. Men idag när solen skiner känns det som dom har smällt upp som en rullgardin. Solen kan ge energi man orkar mera.

Längtar efter söndag kväll. Då ska jag och min man ha fredag.

Nej nu ska jag köra järnet en stund innan jag ska göra mina helgpass.

Måste säga att en av mina jobbarkompisar kom och frågade mig igår.
-På söndag är vi lite för mycket folk. Vill du vara ledig?
-JA, det kan jag göra. Jag kan ta ledigt på kvällen.
Det blev en kort dag istället för en delad tur.

Snällt med människor som bryr sig.
Tack, EWA A!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar