torsdag 27 februari 2014

NÄR JAG BEHÖVER HJÄLP!!! DÅ FINNS INTE EN LEVANDE MÄNNISKA ATT FÅ HJÄLP AV.

Under årens lopp har jag träffat många hästmänniskor och då menar jag många. Många med samma drag, utnyttja folk. Man kan undra varför är de sådana? Har de inget samvete. Nu har jag kommit så långt i mitt beslut så jag har fattat att jag är inte mer än en vanlig människa. Men man kan undra var är ALLA??? ärliga människor. 



NÄR JAG BEHÖVER HJÄLP!!!

OFTAST är det KAN DU HJÄLPA MIG??? Samt även orden VAD SNÄLL DU/NI ÄR!! MEN när jag behöver HJÄLP då finns det inte en chans att jag ska få hjälp NEJ DÅ.

Där har både jag och min man ledsnat på människor i vår omgivning. VI krusar inte längre det blir ADJÖ OCH HEJ DÅ....

Jag jobbar och studerar, samtidigt ska jag sköta ett hem med allt det innebär med bostad och en familj, samtidigt så har jag 2 hästar som också ska skötas. Där tampas jag nu med ett stort dilemma mitt ständiga dåliga samvete. Jag har minimalt med fritid, så det blir inte någon tid över till dessa underbara djur. Men de är sin matte trogna och finns där när jag har några minuter över.  
Under årens lopp har jag rensat bland människor som jag anser har utnyttjat både mig och min familj. Så till slut finns det inte så mycket vänner kvar. Men jag har hellre en vän än flera vänner som inte har ett ärligt syfte. Om ni läser min blogg vad jag skriver HÄR NU så hoppas jag att ni skäms över hur ni beter er med andra människor som ni faktiskt utnyttjar för eran egen skull. 

Min tid är också viktig inte bara er tid. Mitt liv har också ett värde inte bara ert liv.

NU har jag fattat ett svårt beslut men jag ska göra radikala förändringar för mina hästar. De ska i år åka bort den närmaste tiden och de ska få den bästa sommaren, hoppas jag. Ett svårt beslut men utan hjälp så klarar jag inte detta. Jag är inte mer än en vanlig människa och de ska bara ha det gott. Jag är inte ensam om att få mycket att göra i livet, men jag hade inte någon chans att bara köra mina hästar till en vän som ställer upp och tar hand om mina hästar tills det lugnar ner sig. En och annan hade ju tur med att göra så men tyvärr så växer inte en sådan vän på träd i min värld. Jag har tidigare hjälpt en vän att lösa hennes liknande problem som jag själv är i behov av nu men tjänster och gentjänster gäller inte i mitt fall. 

Tänk om någon vänlig människa ringde och sa jag vet att du har mycket att göra nu så skulle du vilja ha hjälp? Du har ju hjälpt mig så många gånger! MEN NEJ detta sker inte. Glöm det!

Antagligen har de tänkt jag ringer till Maria hon säger alltid att hon kan hjälpa till om man ber henne. DUMT av mig, men jag alltid varit sådan. Något liknande den barmhärtiga samariten att hjälpa till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar