söndag 28 juli 2013

LISEBERG, GÖTEBORG.

Min man skulle köpa en bättre fläktinsats till vår Audi. Så han satt och slö tittade på BLOCKET. Den vi har i bilen är skavt av långa naglar av kvinnan som hade bilen före oss. 
-Ska vi åka en tur till Göteborg och gå på Liseberg, sa min man.
-Ja varför inte då kan vi göra nytta med nöje, sa jag.

Så det blev en tur till kära Göteborg. Vi åkte till Hisingen och köpte en bättre fläktinsats. Vilket lyft det blev i bilen. Det är inte ofta jag åker till Göteborg längre men jag kan säga att jag älskar denna stad med Liseberg och spårvagnar och ALLT!!! 

Bara att vara på Liseberg se alla olika människor som är på Liseberg tycker jag är TREVLIGT!!! Det är så fint med alla byggnader och blomsterprakten. Bara att sitta på en bänk och se alla människor som är på Liseberg. En del är glada och en del är ledsna och en del är till och med sura på sin familj. Bara att hoppas att det blir en trevlig stund när dom ändå är därför att roa sig. Igår var det väldigt mycket med folk och vilka köer, väntetiden var lång igår. Vi tittade på alla åkattraktioner och spelade på lotterier. Igår hade jag tur jag vann 4 gånger på olika lotterier. Det blev många kexchoklad, chips och annan choklad. Min man skrattade också när jag vann en båt. 
Idag har hon tur tänkte han. 
Personligen så tyckte jag inte att jag hade tur men okej då, idag hade jag det, det var väl bara att erkänna. 

Elin och Carro kom också till Göteborg så vi hade en stund tillsammans med dom. Det blev en längre promenad med Natasha på Göteborgs gator. Vi skulle gå och äta men när vi hade hittat ett ställe som vi tidigare hade ätit på så hade det ändrat ägare antagligen. Vi har ingen pasta och vi har ingen is. 
-Då går vi till ett annat ställe, sa min man.

Vi hittade inget annat ställe som passade så vi åkte till Trollhättan och åt mat på en Indisk restaurang. Vi skulle ju ändå åka hem och där fick även vovven vara med när vi åt mat. 

LISEBERG en fantastisk park som är VÄRD att besöka.
Lånad bild.

Denna park har så fina blomsterarrangemang.
Lånad bild.
Är du i Göteborg gör ett besök på Liseberg det är lika vackert på sommaren som i vintertid.

Tänk er en kall vinterkväll med snö och frost och med alla dessa lampor som lyser upp hela parken
Dett är värt ett besök kan jag lova.
Lånad bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar