måndag 28 april 2014

TA EN ALVEDON???

Igår så kunde det ha slutat med en tragedi. Min son voltade med bilen och den kanade på vänster sida. Hela sidan var skrapad och rutorna i bilen var bara glasskärvor. De som åkte i bilen var chockade och skärrade. 
När de ringde 1177 så säger SSK att de ska avvakta om den ena tjejen som hade fått en bula i pannan, skärsår av glas och ont efter bilbältet. Börjar att må illa och kräkas. Tjejen på 12 år var chockad och rädd. De andra var också chockade och skärrade. 

Jag och min man kom och hämtade dem och min man kontaktade sedan 1177 och berättade att vi är på väg in NU för att få dem undersökta. De har ju voltat med en bil som är helt skrot. DÅ var det inga problem. Tjejen som är 12 år fick röntga och blev undersökt men de andra fick rådet att gå till Vårdcentralen dagen efter. Eftersom det var överbelastat på Akuten denna kväll.

Dagen efter idag alltså fick de uppsöka läkare. 
VAD SÄGER LÄKAREN, DÅ??? 
Jo, vila och ta Alvedon. 
Men jösses!! 
LÄKARKÅREN MÅSTE TRO ATT DENNA TABLETT BOTAR ALLT, ELLER???? Vilket undermedel denna tablett är......

Min son hade ont i nacken och den andra tjejen hade ont i axlar och i höfterna. 

Jag saknar ord över dessa rekommendationer. OBS!!! DET är inte 1:a gången vi får det rådet av läkare och SSK. Förra gången då hade min son fått en glasbit i ögat.
TA Alvedon och AVVAKTA!!!
MEN jag tror inte att Alvedon tar bort en glasbit i ögat??? Eller vad tror DU??

Men nu finns det dokumenterat i data att de har sökt läkare och skulle det nu vara något då kan vi gå vidare i ärendet.

MEN ALVEDON ENL. LÄKARKÅREN OCH SSK ÄR INTE UNDERMEDEL, DET BOTAR INTE RIKTIGT ALLT enl. min uppfattning.

Vi kan trösta oss med att de som åkte i bilen klarade sig ändå rätt bra. Bilen den fick bilskroten hämta den har gjort sitt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar