söndag 15 december 2013

I dessa tider var rädd om er.

Under den gångna veckan har jag hostat, nyst och spottat slem. Kroppen har värkt, en molande ömhet i armar, ben och höften. Jag har legat som en klubbad säl och varit varm och kall om vartannat. Snabbt gick det från att ha jobbat till att få ringa och sjukskriva sig. Jag är sjuk! Näsan är röd och öm av att jag har fräst i massor i hushållspapper, för till slut var näsdukarna slut. Vissa nätter har jag hostat så jag har haft känslan av kikhosta. Många värktabletter har det gått åt, till slut fick jag åka och köpa mer. 
Idag är det 3:e advent och jag myser under filten. Snart är det jul och jag hoppas att jag får min välförtjänta semester som jag har lagt in att jag vill ha.


Om du måste hosta och nysa GÖR DET I ARMVECKET!!!! 

Undrar hur många människor det är som hostar och nyser i näven som sedan är och tar i något.... bakterierna sprids...... Tänkvärt under förkylningstider VAR RÄDD OM DIG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar